Tuesday, April 9, 2013

Volkswagen Golf 6 ve Golf 7 Karsilastirmasi - Kullanici Yorumu





Volkswagen Golf 6 ve Golf 7 Karsilastirmasi - Kullanici Yorumu

Karsimizda yeni Golf MK7 nami diger Golf 7. Car of the Year "Yilin Otomobili" 2013. Simdiye kadar g�rd�g�m�z b�t�n testlerde sinif belirleyicisi olan Golf bu �nvanini daha ne kadar koruyacak?

Yazar Yorumu: 3 senedir Golf 6 dizel kullaniyorum, 50.000 km'yi devirdik ge�en g�n.

�ncelikli olarak aracin kasa degisimi �ok basarili bulanlardanim. Tanitim

fotograflarinda pek �ekici gelmedi bana, ama ger�ekte g�r�nce t�m fikrim degisti diyebilirim. Bu kisim kisiye �zel tabi, �nceki kasanin tasarimini daha basarili bulabilirsin. Ama bence Golf 7 daha g�zel Golf 6'dan. Golf 7'de Golf 4'�n bazi hatlarina rastlamak m�mk�n. �zellikle farlarin i�ine gelen krom �izgi farkli ve hos bir hava katmis araca. Onun haricinde bixenon ve ''U LED farlar'' araca �ok yakismis.

Golf 6 daha yuvarlak hatlara sahip. Golf 7'de bunu biraz degistirmisler. 

En b�y�k degisiklik aracin i� dizayninda yapilmis. Benim bu sinifta g�rd�g�m en kaliteli ve en oturakli i� dizaynlardan birisi. Herkesin sevebilecegi tarz bir i� dizayn olmus. Piano black kaplamalarin ilerde �ok iz yapmasindan baska bir sikinti yok. Malzeme kalitesinde Golf 6'ya g�re belirgin bir artis yok, ama g�ze kesinlikle daha �ok hitap ediyor diyebilirim. Arka kapinin malzemesi biraz sertlestirilmis, ama Jetta gibi degil kesinlikle, g�ze batmiyor. 

S�r�c�ye d�n�k kokpit ve g�stergeler �ok hos. Aracin i�inde yanan beyaz led lambalar �zellikle gece harika duruyor. Yol bilgisayarinin ��z�n�rl�g� Golf 6'ya g�re �ok y�ksek.

Gelelim isin biraz teknik boyutuna. Golf 7 TDI 105 hp'ye sahip ve 0'dan 100'e �ikma s�resi 10.7 saniye. Bu deger Golf 6'ya g�re �ok iyilestirilmis. Test sonucunda yakit t�ketimimiz 5.5/100km litre oldu, genelde sakin kullandik ve test arabasi 76 km'de idi. Test bittikten sonra kendi arabamla ayni g�zergahta ne kadar yakit t�ketirim diye merak ettim ve tamamen ayni kullanimda benim aracim da 6.6 litre /100km oldu.

Golf 7 ger�ekten teknik verilerdeki gibi az yakiyor mu? Evet yakiyor, denedim g�rd�m. Aracin d�sen agirligi, r�zgar diren� katsayisinin 0.33'ten 0.27'ye d�s�r�lm�s olmasi, bluemotion teknolojisi ve start stop olmasi, fren geri kazanim enerjisi gibi bir �ok yenilik olmasi bu aracin teknik verilerini muazzam hale getiriyor.

Ara� Golf 6'da oldugu gibi hala �ok sessiz, s�r�s� Golf 6'dan daha tok ve konforlu diyebilirim. Aslinda konfor olarak net bir sey s�ylemek istemiyorum, ��nk� kullandigim ara� dsg ve benim aracim manuel. Otomatik ara� her daim daha konforludur benim g�z�mde.

Yukarida da bahsettigim gibi aracin test etmemdeki en b�y�k amacim yakit t�ketiminin ger�ekten fabrika verilerinde oldugu gibi d�s�k olup olmadigini g�rmekti. Bu y�zden pek sert kullanmadim ve yol tutusunun daha iyi oldugu ya da olmadigi hakkinda yorum yapamiyorum. G�zlemledigim kadariyla arka s�spansiyonlarin bagimsiz olmamasi pek bir seyi degistirmemis. En azindan Golf 6'dan farkli bir sey hissetmedim. 



Aracin en b�y�k dezavantaji ise y�ksek fiyati diyebilirim. �zellikle dizel ve dsg'den Dogus inanilmaz para kiriyor. Comfortline donanimda park sens�rlerinin olmasini beklerdim fakat dogus sag olsun, sadece highline'da standart. Hem dizel hem dsg'nin fiyati d�s�k olunca, ikisi bir arada kombinasyonda ise fiyat u�uyor. Ama diger taraftan bakarsak, ucuz araba yok artik. V40 ile arada yaklasik 20 bin TL fark var. Bana kalirsa �ok y�ksek bir rakam. Volvo V40 bu fiyattayken neden alinir? Farkli olmak i�in.

En iyi kombinasyonlar bana kalirsa benzin ve manuel...�zellikle 1.2 TSI manuel m�kemmel teknik verilere sahip. Hizlanmasi 10.2 sn, ortalama t�ketimi 5.0 litre civari, vergisi senelik 300 TL daha d�s�k ve dizelinden 12 bin TL daha d�s�k fiyat etiketine sahip.

Fakat suan Dogus'un kotasinda 1.2 TSI comfortline manuel yok. B�y�k ihtimalle Ocak gibi a�ilacak ve ben de o zaman Golf 6 dizelden, Golf 7 1.2 tsi'ya ge�meyi d�s�n�yordum ama 1.4 tsi siparisi verdim. Gelmek �zere...

Senelik 30.000 km'den fazla yapmayanlar i�in dizeli kesinlikle gereksiz buluyorum. 

Son olarak EuroNCap'ten alinan 5 yildiz ve 94% g�venligi de ekleyelim.



Artilari:
Yillardir sinifinin seviye belirleyicisi olmasi
I� dizayndaki iyilesme
Bluemotion ile �ok daha d�s�k yakit t�ketimi

Eksileri:
Fiyatlari donanim ve sinifina bakinca y�ksek kaliyor
Bakim maliyetleri y�ksek
Belki Golf 8'de daha radikal tasarim degisiklikleri bekleyebiliriz

Yazar: Emre KARAKUS

D�zenleme: Doga ILTER

Not: Yukarida iletilen bilgi ve yazilarin izinsiz kullanilmasi yasaktir.

No comments:

Post a Comment