Friday, April 5, 2013



Opel Astra 1,3 CDTI

Ilk kez 2004 yilinda satisina baslanan ���nc� nesil Astra 1,3 lt 90HP motora ve d�s�k yakit t�ketimine sahip. Bu dizelin durumu s�ylentiler kadar k�t�
m� yoksa kullanicilarin s�yledigi kadar iyi mi?

Yazar Yorumu: Ara� hakkindaki yorumlarimi sizlere maddeler halinde iletecegim. Ilk olarak aracim 1,3 cdti easytronic. Burada hem otomatik hem de manuel i�in yorum yazacagim. Gelelim maddelerimize�

Motor yeterli �ekisi sagliyor sizi kesinlikle �zmez. Sessiz, ara hizlanmalar gayet iyi. T�ketim i�in 5-10 bin km ge�meden konusmamak gerek, o nedenle �l�medim (ayrica �l�emedim...). Ben astranin sehir i�inde 6,5-7 lt/100 km yakacagindan eminim. Uzun yolda az yaksin diye �aba sarf etmezseniz 5-5,5 litre/km yakar diye bekliyorum (100-110km hizda). 

Hararet g�stergesi yok. Ancak g�sterge panelinde bir ikaz lambasi var. Hararet tehlikeli seviyeye ulasinca lamba yanarak sizi uyariyor(mus). Yeni otomobillerde genelde zaten g�sterge bulunmuyor. Bunun nedeni yeni teknolojilerde artik ara�larin hararet yapmamasi olabilir.

Ivir zivir koymak i�in yer sikintisi had safhada. Eski arabamda bozuk para vs. seyleri k�l tablasina koyardim. Astrada bunu dahi yapamiyorum. K�l tablasi dar ve �ok derin. Allahtan kol dayama var Cosmo�da, kol dayamanin i�ine bir seyler koyabiliyorsunuz (kolonyali mendil, benzin karti, vb.). Buraya fazla hareketli bir sey koyamiyorsunuz, ��nk� el frenini �ekmek i�in kol dayamayi kaldirmak gerekiyor. Sart degil ama gerekli... 

Cosmo�da bulunan iklim kontroll� klima gayet iyi. Kendiliginden her seyi ayarliyor. Sesiz, sizi �s�tmeden serinletiyor. En basta karmasik gelse de kullanma kilavuzunu bir ke� kez okuyunca kumandalarin, m�zik d�zeneginin ve klimanin kullanimini tam olarak �grenebiliyorsunuz. Kullanisli olduklari s�ylenebilir. M�zik d�zenegi gayet g�zel, ses kalitesi yeterli.

Xenon fara gerek yok. Hatta bence halojen far daha iyi. Xenon�un farda, y�kseklik ayari otomatik siz m�dahale edemiyorsunuz. ilk seyahatimde sorun yasadim. �ok kisa ayarlanmis 10 metre kadar aydinlatiyordu. Bug�n serviste ayar yaptirdim. Karanlikta kullanmadigim i�in bir sey yazamiyorum. Bosu bosuna para vermeye degmez. Ben mecbur kaldigim i�in aldim ��nk� baska araba yoktu. Biraz da heves etmistim... 

Kendiliginden �alisan �am silecekleri �ok iyi �alisiyor. Ger�ekten tam gerektigi anda �amlari siliyor. Ben �ok begendim. Eski arabamda farlar hep a�ik gezerdim. O nedenle kendiliginden yanan farlar ne kadar gerekli tartisilir. Ama hos... 

Benim boyum 175. Benimle ayni boyda olan kimin arabasina bindiysem koltugu hep geri �ekmisimdir. Dizimle direksiyon diregi arasinda 5 cm kadar bosluk olmadan rahat edemem. Dizlerim direksiyon diregine temas etmeden kullanirim. Dolayisiyla kendi ayarlamis oldugum koltuga g�re arka koltuklarin resmini �ektim. Ama arkasi yeterince genis diyebilirim...


Insanin hosuna giden k���k ayrintilar var. �rnegin motor kaputunu tutan kol, havali pistonu olan kol kaputa bagli. Kaldirinca kaput yerinde kaliyor, sizin bir tutucuyu sabitlemeniz gerekmiyor. Uzaktan kumandayla camlari sonradan kapatabiliyorsunuz. Kontagi �ikarttiktan sonra 5 dakika boyunca cam kumandalari kullanilabiliyor. Aydinlatmalar 10 dakika sonra kendiliginden s�n�yor. Kendiliginden kararan dikiz aynasi iyi bir seymis, ben �ok begendim.  Silecekler, camlari �ok g�zel temizliyor. Arica temizleme alani �ok iyi ayarlanmis. Dikiz aynalari k���k degil ama biraz daha b�y�k olmasini tercih ederim. Koltuk ayar mekanizmasi sorunsuz ve kullanisli. Koltuklar sert ve rahat. Yan destekler yeterli diyemeyecegim. 

Arka g�r�s alani kisitli. Arka koltuk kafaliklari g�r�s� daha da kisitliyor. Park sens�r� pek bir ise yaramasa da, arkanizda insan, ara� vs. olmasi durumunda sizi uyararak "geri manevra i�in ilave bir g�venlik tertibati" vazifesi g�r�yor. 

Siddetle Cosmo tavsiye ederim. Koltuklar yari deri kapli �ok sik. Ilave perde hava yastiklari, iklim kontroll� klima (klima �ok g�zel), kol dayama ki sart, esya koyma g�z� gerekli, yagmurda kendiliginden �alisan silecekler (benim �ok hosuma gitti, iyi bir sey), lastik basin� sens�r� (enjoyda da standart olabilir ki yanlis anlama olmasin basin� kontrol sistemi degil, basin� �l�m�yor, lastikte basin� kaybi olursa dolayli yoldan anliyor), lastikler 205. 

Takir tukutur ses gelmiyor hi� bir yerden, r�zgar sesi falan da yok. Sag emniyet kemeri tokasi bazen tikirdiyor. Direge �arpiyor. ��z�m basit... 

Direksiyonu gayet g�zel, yol tutusu �ok iyi. Kasis t�msek �ukur vs den ge�erken g�r�lt� almiyor lakin tepkileri hissediyorsunuz. S�spansiyonlar sert. Nasil anlatayim... S�yle: mesela d�zg�n yapilmis atlatmalardan ge�erken araba sallanmiyor... �n teker ge�iyor tak, arka teker ge�iyor tak, hani yolcu otob�sleri salina salina gider ya, o salinimlar yok yani.

Gaza sakin basiyorsaniz ve d�z yoldaysaniz 2200 devirde vites atiyor.
Devir 1700 civarina gelince (1000-2000 arasi 5 �izgi var) vites d�s�r�yor. 90 km hiz 1800 devir civarina geliyor. 90 sinira yakin. 6. viteste gidiyor. ama bazen 5'de atabiliyor. Ama 95 civari kesinlikle 6. viteste gidiyor...

Koltuklar Cosmo  ve Enjoy modelinde farkli. S�r�c� tarafinda ayak koyma yeri var sol tarafta. Orayi paspas kapamiyor. Otomatik viteste genelde ayaginizi oraya koyuyorsunuz. Bu nedenle bir d�semeciye paspas kestirdim. Kenarlarini �rd�ler, altina da cirt bant diktirdim. Onunda resmini �ekip koydum. 15 YTL aldilar. Hiz sabitlemeyi �ektim. Alttaki d�gmeye basinca o andaki hiz sabitleniyor ve hafiza aliniyor. G�stergelerde yesil renkli isareti var o yaniyor. Bu durumdayken alttaki d�gmeye basarak hizi artiriyorsun, �steki d�gmeye basarak hizi azaltiyorsunuz (sabitlenecek hizdan bahsediyorum). Gaza basarsaniz normal sekilde hizlaniyorsunuz. Gazdan ayaginizi �ekince eski hiza geri geliyor. Altta g�r�nmeyen bir d�gme var. Ona basinca hiz sabitleme devreden �ikiyor. Frene basinca da hiz sabitleme devreden �ikiyor.
Devreden �iktiktan sonra �stteki d�gmeye basarsaniz iptal etmeden �nce kaydedilen hiz geri �agriliyor. 


Tavsiye eder miyim? T�ketici memnuiyeti a�isindan bir sorun yasamazsam �ok memnunum, iyi ki aldim diyecegim. Bu sartla kesinlikle tavsiye ederim. Tabi bunda EuroNcap�ten aldigi 5 yildizin etkisi de b�y�k.





ARTILARI:
D�s�k yakit t�ketimi ve Vergi (1,3 motor)
Sessiz motor
Iyi yol tutus
D�s�k fren mesafesi

EKSILERI:
Ilk iki viteste isteksiz motor
Sert s�spansiyon
I�eride k���k esya g�zleri �ok az

Yazar: racai
D�zenleme: Doga ILTER
Not: Yukarida iletilen bilgi ve yazilarin izinsiz kullanilmasi yasaktir.


No comments:

Post a Comment