Saturday, March 30, 2013

Yeni Peugeot 301


Peugeot 301

�Disi g��l�, i�i c�mert. Peugeot�nun yeni sedani, markanin deneyiminden ve uzmanligindan sonuna kadar yararlaniyor. �ok y�nl� �zellikleri sayesinde her alanda �st�nl�k kuruyor. Yeni Peugeot 301 sehir i�i ve sehir disi kullanimlarda ortaya koydugu dikkat �ekici s�r�s dinamikleriyle farkli kosullara en iyi sekilde ayak uyduruyor. Yeni Peugeot 301, tarz yaratan �izgileri ve modern donanimini, bir aile otomobilinin i� mekan genisligi ile bir araya getiriyor. Yeni Peugeot 301, birbirinden g�zel �zellikleriyle, akliniz ve duygulariniz
arasinda kalmaniza izin vermeden se�im yapmanizi kolaylastiriyor.�

Denilmis bros�r�nde. Fakat asil �nemli olan kullananlarin ne d�s�nd�g�

Yazar Yorumu: Merhaba. 301 HDi Active alali 20 g�n oldu. Ara�tan genel olarak memnunum. Artisini, eksisini detayli olarak analiz etme sansim oldu.

Ilk olarak teslim almadan �nceki yorumum:

Araci alma kararimda bes fakt�r etkili oldu;
     1-      Dis dizayn ger�ekten sik
     2-      1.6 HDi motor seri ve �ok ekonomik
     3-      I�i inanilmaz genis ve ferah
     4-      G�venlik ekipmanlari olduk�a yeterli g�r�n�yor.
     5-      Fiyat olduk�a makul.


Aslinda i� tasarimi cam d�gmeleri hari� benim hosuma gitti. Sade ve g�z� yormuyor. Fazla elektronik aksam olmamasi ilerisi i�in bakim maliyeti a�sindan faydali olabilir. 301�de sunulan 1,6 HDi motor 92 bg ve 230 Nm tork sunuyor. 1090 kg agirligindaki bir otomobil i�in y�ksek degerler. Zaten 0-100 km/sa s�resi 11,2 sn olmasi da bunu kanitliyor. Su anki en �nemli eksik aracin hen�z bir �arpisma testine tabi olmamis olmasi. Aracin hafifligi (1090 kg) bende bir miktar s�phe uyandiriyor ama artilari eksilerinden daha agir basti.

Teslimin ilk g�n� sonrasi yorumum: 

Arabayi aldigim gibi 50 km yol yaptim. Ilk izlenimlerimi paylasayim. Araba ger�ekten �ok seri. Bende 1.5 dci Renault vardi onun motoruyla kiyaslanir gibi degil. Ara� i�ine gelen motor g�r�lt�s� beni rahatsiz etmedi. Dizel Symbol'den sonra iyi bile geldi diyebilirim. Ara�ta r�zgar sesi var. �zellikle r�zgar yan cepheden �apiyorsa daha fazla ses geliyor. Ara� bir Jetta, Passat, Mondeo, Octavia gibi oturakli degil. Hizli seyrederken daha bir temkinli olmayi gerektiriyor. Symbol'de ayni b�yleydi. Bence bu ara�la asiri s�rat yapmak riskli. Net agirligi 1090 kg. Bu k�tleye sahip bir ara� i�in olduk�a hafif.

Amortis�rler bindigim diger Peugeotlara g�re daha yumusak ve konforlu. Vites ge�isleri Renault'da daha kemikliydi. Bu arabada ortada sayilir. Ama Renault'un vites ge�isi benim daha �ok hosuma giden cinstendi. Aracin otomatik vitesli versiyonu da oldugunu hatirlatmak isterim. �nce de yazdigim gibi i� genisligi rakipsiz. Active modelinin radyosunun s�yle bir k�t�l�g� var. Kanal hafiza d�gmelerinin isigi yok. Karanlikta ayni zamanda araba s�rerken d�gmeleri se�ebilmek �ok zor. Active modelinde arkada hoparl�r mevcut degil. �nde 2 hoparl�r, 2 de tweeter var. Ilk g�n ciddi bir hayal kirikligi yok. Eksikleri olsa da g�zel araba vesselam.

20 g�nl�k kullanim sonrasi yorumum: 

Test s�r�s�nde g�zden ka�irdigim bazi hususlari da kesfettim. Konfor (ergonomi), genislik, serilik, sadelik anlaminda ilk g�nden bu yana olumsuz anlamda fikrimi degistiren bir sey g�zlemlemedim. Sac kalinligi, malzeme kalitesi, i� tasarim vs. almadan �nce �zerinde d�s�n�p artisini eksisini tarttigim hususlar. Bunlari bayiye gidip test s�r�s� yapip altini �st�n�, i�ini disini iyice inceleyen herkes kendince degerlendirmistir.

Symbol satip bu arabayi aldigim i�in ve Punto (Minik Linea olarak degerlendirilebilir) kullandigim i�in B sinifinda kiyaslama yapmam �ok rahat oldu. 301 Symbol ile �ok az konuda benzer olarak degerlendirilebilir. Ne tasarim, ne hacim, ne s�spansiyon ne de motor olarak Symbol ile alakasi mevcut degil. Sadece malzeme kalitesi, g�venlik ekipmanlari ve sac kalinligi birbirine �ok yakin. Bu a�idan B sinifi i�erisinde �zellikle �ocuklu aile i�in 301 fark yaratiyor.

G�venlik hususunda �nce de s�yledigim gibi �arpisma testleri mevcut olmadigi i�in bir teredd�t birakmakta ancak sac kalinligi ile bu konuyu iliskilendirmek de biraz cahilce ka�iyor. Benzer kaporta �zellikleri g�steren ancak Ncap�te 4 ve 5 yildiz almis bir�ok ara� mevcut. Bu konuyu bekleyip g�r�p o sekilde degerlendirmek gerekli. Ayrica 301 su anda Avrupa Birligi standartlarina tabi olan ve AB �yesi olan pek �ok Dogu Avrupa �lkesinde satilmakta. Fransa�da satilmiyor olmasi bambaska ticari kaygilarin sonucudur.

 Almayi d�s�nen arkadaslara t�yo vermek a�isindan test s�r�s�ne fark edemeyecekleri bir ka� hususu paylasayim. Benim ara�ta �n hoparl�r yuvalarindan �ok hafif bir tikirti gelmekte (bunu servise gittigimde g�sterecegim). Kaloriferin ayak �fleme kismi biraz arkada kaliyor. Bu da isinin ayaga daha az gitmesine sebep olmakta. Alarm taktirmayi d�s�n�rseniz pek �ok alarmci  yeni Peugeotlara alarm takmayi istemiyor. Elektronik beyni disaridan m�dahalelerde ariza vermekteyimis. Servis de ayni sekilde elektronik garantisinin devre disi kalacagini s�ylemekte. Orjinal Peugeot alarmi �nerilmekte; bunun da fiyati 600 TL. Koltuk yatirma kolu �ok ters bir yere yerlestirilmis. Kullanirken koltugu yatirmak biraz sikintili. Ara� kaloriferi bugu �nleme konumunda iken yan camlarin en k�se kisminda k���k bir alan s�rekli bugulu kaliyor. Bir de cam a�ma tuslarinin yeri var. Evet vites kolunun yanlarinda bulunan tuslara ulasmak sikintili ve aliskanlik gerektiriyor.

Bunlar haricinde canimi sikan, �ok da k�t�ym�s vs. dedigim herhangi bir husus olmadi. Bazi arkadaslar asiri ses alir gibi bir �n yargiya sahipler ama bence bariz sekilde abartiliyor. �ok �st sinif dizeller hari� hepsinde i�eriye bir miktar motor sesi gelir. G�ncel pek �ok dizele g�re yalitimi fena sayilmaz.

Yakit t�ketimi i�in Sinop-Anamur arasi bir testte 3,5 litre yakit t�kettigine dair bir reklam veriliyor. Uzun d�nemli kullanimda sehirler arasinda ulasilabilir bir deger gibi g�r�n�yor.


Sonu�ta uygun fiyata B sinifi, genis bir sedan almak i�in en yeni se�eneklerden biri olan 301, aracin bir Jetta, A4 veya Accord olmadigini unutmadan beklentinizi verdiginiz meblag ile orantilarsaniz sizi �zmeyecektir. Hatta sahsi g�r�s�m olarak bir yil i�inde bir fiyat performans otomobili bile olabilir.


ARTILARI:
�ok d�s�k yakit t�ketimi
Inanilmaz i� genislik
Uygun fiyat
Y�ksek performans

EKSILERI:
Euro Ncap sonucu merakla bekleniyor
Hafifligi nedeniyle �ok y�ksek hizlarda tedirgin ediyor
I� kisimda bazi eksiklikler (Camda kalan bugu, Active modelde radyo tuslarinda aydinlatma yok, koltuk yatirma kolunun yeri vs.)

Yazar: ktoruner
D�zenleme: Doga ILTER

Not: Yukarida iletilen bilgi ve yazilarin izinsiz kullanilmasi yasaktir.

No comments:

Post a Comment