Tuesday, March 19, 2013

Dealextreme.com




T�rkiye'ye �cretsiz kargolama yapan, ger�ekten ilgin� ve �zel "sey"ler bulunabilecek bir site. Ama Dealextreme g�venilir mi?

Yazarin Yorumu: Siteyi ilk defa 2008 yilinda internette gezinirken fark ettim, satilan alet edevata ger�ekten "sey" demek en uygunu ��nk� elektronikten ev esyalarina, oyuncaklardan otomobil aksesuarlarina, laptoplardan tabletlere kadar pek �ok zerzevat var. Hatta cep telefonu, saglik,
g�zellik, bah�e, iphone, ipad, bilgisayar oyunlari ne ararsaniz. Iyiymis ama kesin bir pislik vardir dedim ve sadece zevk i�in gezinmeye basladim.

Gezinirken T�rkiye'ye �cretsiz g�nderi yaptiklarini, Paypal ile �alistiklarini ve ciddi miktarda is yaptiklarini fark ettim. Burada oldugu gibi yorum sitelerinde arastirmaya basladim. �ogunluk sitenin ger�ekten g�nderi yaptigini ve ge� de olsa ellerine ulastigini yazmisti. Ben de denemeye karar verdim ve Paypal hesabimdan yaklasik 2 dolarlik bir siparis verdim. �r�n yaklasik 3 hafta i�inde elime ulasti ve sorunsuzdu. Evet ger�ekten �cretsiz ve d�zg�n teslimat yapmislardi.

Bundan sonra kendim ve �evremdekiler i�in ilgin� seyler siparis etmeye basladim. Yalniz zaman zaman �r�nlerden bazilarinin sorunlu ya da bozuk �iktigi olabiliyordu. �ok �zerinde durmadim ��nk� problemli �r�nler en fazla 3-5 dolarlikti ve piyasada bulunabilecek fiyatlarin �ok �ok altindaydi. Buradan gelen �r�nlerle ben de arkadaslarim da �ok eglendik. Ayrica �r�n� 3 adet ve �zerinde alirsaniz ekstra indirim de geliyor. �rnegin fiyati 10.54 dolar olan bir lazerden �� tane alirsaniz tanesi 9.82 dolara; 5 tane alirsaniz 8.95 dolara gelebiliyor.



Siteden siparislerimi verip bir ay kadar bekledikten sonra gelen paketi heyecanla a�mak, kendi kendine s�rpriz yapmanin zevkini yasamak... Maalesef her sey b�yle iyi gitmedi. Yaklasik yirminci siparisimde iki par�a olarak gelecek kargonun ikinci partisi gelmedi. Air mail'den takip ettigimde yollandigini ama T�rkiye g�mr�kte kaldigini g�rd�m. Yaptigim arastirmada Dealextreme'nin iki kargoyu da ayni kodla yolladigini ve b�y�k ihtimalle bu y�zden ikinci paketin daha �nce ge�ti g�r�nd�g� i�in g�mr�kte kaldigini tahmin ediyorum. Arkasindan denemek i�in 2 dolarlik iki �r�nl�k bir siparis daha verdim ve yine ikinci paket gelmedi.

Bu olay beni Dealextreme'den soguttu. Siteye bir sikayet maili attim ve cevabini beklemeden baglantimi kestim. Neredeyse iki yil hi� ugramadim ��nk� 80 dolar kadar zarara ugramistim. Ta ki ge�en aya kadar.

Ge�en ay Dealextreme bana bir hatirlatma maili atti. �r�n�n�z ulasti mi? diye soruyordu. Cevap yazdim ve ulasmadigini s�yledim. Ertesi g�n yeniden mail geldi ve zararimin hesabima ge�irildigini yazmislardi. Inanamadim, Dealextreme bizim g�mr�k y�z�nden olusan zararimi sadece beyanima dayanarak karsiliyordu. Hemen hesabima girdim ve orada yatirdiklari krediyi g�rd�m. Tekrar siparis olusturdum ve �r�n�m ertesi g�n kargoya verildi. Su anda kargoyu bekliyorum, gelismeleri buradan paylasacagim.

Eger Dealextreme benzeri bir alternatif site isterseniz Buyincoins sitesini de deneyebilirsiniz.
L�tfen Buyincoins.com Kullanici Yorumu I�in BURAYA Tiklayin

Alisveris yaparken dikkat etmeniz gereken baska konular da var tabi. �rnegin siparisinizde kesici, delici alet isterseniz g�mr�kten ge�emeyebilir. Pek �ogumuzun bildigi gibi yurt disindan cep telefonu getirmek de yasak. Bir baska mevzu da yurt disindan gelen 75 euro'nun �zerindeki ticari esyalar yine g�mr�kte vergiye tabi tutuluyor. Artik o vergiyi �dedikten sonra astari y�z�n� ge�er.
Yasadiklarimdan sonra size Dealextreme'den alisveris yapin veya yapmayin diyemem. Ben almaya devam edecegim ama her seferinde bir tip �r�n ve meblagi d�s�k olarak getirecegim.

Size tavsiyem asagidaki linkten �ye olarak siteyi gezin almak istediginiz seyler hakkinda benim gibi d�s�n�rseniz alin.


ARTILARI:
Baska yerde bulunamayacak �r�nler
G�zel fiyatlar (ama her �r�nde degil, fiyatlari mutlaka T�rkiye'deki sitelerle karsilastirin)
Toplu alim indirimi, �cretsiz kargo
Problem bildiriminde para iadesi!!!

EKSILERI:
En erken 3 haftada gelen kargolar
Zaman zaman problemli �r�n g�nderebilmeleri
G�mr�kle ilgili sikintilar

Yazar: Doga ILTER
Not: Yukarida iletilen bilgi ve yazilarin izinsiz kullanilmasi yasaktir.

No comments:

Post a Comment